Trang 1

MARKETWATCH OPTIONS CENTER  Market\Vatch

Another example of our innovative market tools and data. VISIT NOW

Dow Jones Reprints: This copy is for your personal, non-commercial use only. To order presentation-ready copies for distribution to your colleagues, clients or customers,
use the Order Reprints tool at the bottom of any article or visit www.djreprints.com

See a sample reprint in PDF format. Order a reprint of this article now

THE WALL STREET JOURNAL.

BUSINESS OCTOBER 13, 2009

Dispute Threatens China Business Magazine

Caijing's Editor Battles Publisher for More Control of Revenue, Content as She Considers New Venture

By JASON DEAN And SKY CANAVES

BEIJING—Mass resignations by business executives at China's Caijing magazine are fueling doubt over the future
of the country's most influential business publication and the efforts of its pioneering editor to reshape
journalism in China.

The departures stem from disagreements between the Caijing staff, led by managing editor Hu Shuli, and the
company that publishes it, SEEC, over issues ranging from business strategy to editorial freedom, according to
Caijing employees and others familiar with the situation.

Ms. Hu is currently negotiating with SEEC for greater control over Caijing's future but could resign soon, likely
prompting another wave of resignations, this time by the editorial staff, people close to her say.

The people say that if Ms. Hu leaves Caijing, her aim would be to start a new media venture with her Caijing
editorial staff and the business team led by general manager Daphne Wu, who resigned before the Oct. 1 National
Day holiday.

One person familiar with the situation described the negotiations with SEEC as "anything but smooth."

About two-thirds of the more than 100 business staff at Caijing, the title of which translates roughly as Finance
and Economics, tendered their resignations shortly before the Oct. 1 holiday, the knowledgeable people say.

Ms. Hu declined to comment. SEEC officials couldn't be reached. The resignations were reported Monday by The
South China Morning Post.

The Wall Street Journal has an agreement with Caijing to occasionally publish translated Caijing articles in the
Journal's Asian edition and to let Journal articles be published in Caijing.

The tumult at Caijing comes at a time of commercial ferment in China's media industry and when the Internet is
challenging the traditional approaches of established outlets.

The government has been promoting a more market-driven media sector in which publications compete for
readers and viewers, while at the same time pumping money into large state-run companies and pushing them to
expand.

The government maintains at-times stringent controls over publication of content that it considers politically
unacceptable, and while it largely relies on self-censorship by publications, it has also in recent years forced the
firing of journalists or the closure of publications that it deems to have gone to far.

Caijing is a rare example of envelope-pushing independence in that state-dominated sector.

10/13/2009



Trang 2

Founded by Ms. Hu in 1998, it has gained attention at home and abroad for investigative reports and opinionated
commentaries on social and economic matters that sometimes challenge official views.

Despite its edginess, the magazine also succeeds in getting interviews with senior government officials and state-
sector executives, leading to the perception that it has at least some high-level backing for its reformist agenda.

The magazine's ability to dodge censors and continue its pathbreaking reportage is seen as a hopeful sign by
advocates of freer media in China—even though few other publications have been willing or able to replicate its
success.

Its formula has been successful at attracting advertisers, producing revenue growth for SEEC Media Group Ltd.,
the Hong Kong-listed arm of SEEC that manages Caijing's advertising.

SEEC, led by Wang Boming, the well-connected son of a former senior official, has a complicated and opaque
structure but isn't directly controlled by the government, a rarity in China's state-dominated media industry.

Its ownership provided Caijing with some political cover from censors that few other publications enjoy in China.

Recently, tensions have emerged between Ms. Hu and SEEC over the sharing of advertising revenues and the
nature of Caijing's content.

People close to Caijing say that Ms. Hu wishes to continue to offer a broad range of news that sometimes pushes
the bounds of what is permissible in China's media environment, while SEEC prefers to focus more on financial
data and steer clear of controversial issues.

A memo from SEEC to Caijing editors earlier this year pressing for that more-narrow purview helped fuel
tensions, according to one staffer.

The disagreement was aggravated during deadly riots in July in China's Xinjiang region, of which Caijing editors
were told to restrict their coverage because of the subject's political sensitivity, the person said.

On Sept. 28, amid rumors that top editors were leaving Caijing to start a rival publication, the magazine issued a
statement denying any resignations and threatening to take legal action against anyone who published unverified
information.

—Ilan Johnson
contributed to this article.

Printed in The Wall Street Journal, page B8

Copyright 2009 Dow Jones & Company, Inc. All Rights Reserved
This copy is for your personal, non-commercial use only. Distribution and use of this material are governed by our Subscriber Agreement and by
copyright law. For non-personal use or to order multiple copies, please contact Dow Jones Reprints at 1-800-843-0008 or visit
www.djreprints.com

10/13/2009



